Healthy Check > Geen categorie  > Tips wat je moet laten

Tips wat je moet laten

Laat het onderstaande staan voor een gezond voedingspatroon

Schrap onderstaande maar (snel) uit je eetpatroon.

Rood vlees

Meer dan 300 g bewerkt en/of rood vlees per week eten, i.v.m. het carcinogene effect. (kanker verwekkend) Kies liever voor kipfilet, kalkoenfilet, (vette) vis of peulvruchten als eiwitbron in je voeding.

 

Alcohol

Stop met (dagelijks) alcohol drinken, dit bevat namelijk geen goede voedingsstoffen voor je lichaam. Alcohol neemt remmingen weg en verhoogt de kans op bijv. borstkanker al bij het drinken van 1 glas per dag. Probeer tijdens een wat langere periode alcohol geheel te laten staan. Alcohol-advies na deze challenge?  Beperk het tot 1 glas per dag en maximaal 3 dagen in de week, dit geldt voor zowel mannen als vrouwen.

 

Gezoete zuivelproducten

Gezoete zuivel eten en/drinken. Dit wordt vaak gekozen omdat het 0% of weinig vet bevat, echter staat het dan wel bol van de (toegevoegde) suikers. Kies dan liever voor ongezoete zuivel en voeg zelf een handje vers fruit toe om het te zoeten!

 

Suiker

Geen (toegevoegde) suikers eten. Suikers kunnen verborgen in producten zitten, zoals in brood, crackers of bijv. vleeswaren, maar denk ook aan de vroeger gezond benoemde eierkoeken, sultana’s en ontbijtkoek. Suikers kunnen ook van nature ergens in zitten, denk aan de zogenaamde ‘gezonde’ zoetmiddelen, zoals honing, appelstroop, agavesiroop, kokosbloesemsuiker en vruchtensap. Echter zijn ook deze suikers in grote hoeveelheden niet goed voor je gezondheid! Ze verzadigen niet goed en zorgen voor een snelle stijging van je bloedsuiker. Met name bij afvallen is dit niet handig, want dan wil je zoveel mogelijk je bloedsuiker stabiel houden met oog op vetverbranding!

 

Mee weten over een gezonde voedingspatroon en Intermittent Fasting? Zie de pagina Intermittent Fasting
Wil je ondersteuning hoe je weer in beweging komt?  Neem vrijblijvend contact met ons op